FAQ

/FAQ
FAQ2017-05-19T17:51:33+02:00
Zorgverzekeraar – Declaratie wordt afgewezen en moet opnieuw worden ingediend.2015-05-07T00:07:08+02:00

Neem in twijfelgevallen hoe te handelen contact op met Flexdata.

BSN – Foutmelding bij controle BSN gegevens2015-05-07T00:06:42+02:00

Mogelijk heeft u een nieuwe pas ontvangen en moet er een nieuwere update van Safesign worden geïnstalleerd.

Ik heb een credit nota gemaakt, maar die zie ik niet bij het scherm ‘Achteraf aanpassen’.2015-05-07T00:06:15+02:00

Dit klopt. Omdat een credit nota niet achteraf mag worden aangepast, wordt deze ook niet in de declaratie getoond.

Ik heb een credit nota in mijn declaratie die niet mee mag gaan.2015-05-07T00:05:47+02:00

Een credit nota kan uit de declaratie gehaald worden. U kunt hiervoor naar de helpdesk bellen.

Ik heb een credit nota gemaakt, maar deze is niet bij de zorgverzekeraar aangekomen.2015-05-07T00:05:23+02:00

Bij het maken van een credit nota kan de gebruiker kiezen of er wel of niet een nota voor de zorgverzekeraar gemaakt moet worden. Bij de helpdesk kunnen wij u verder helpen, als u niet de juiste keuze heeft gemaakt. Mocht de zorgverzekeraar niet zijn gekozen, kunnen wij deze alsnog voor u klaarzetten.

Ik heb een nota ten onrechte gecrediteerd.2015-05-07T00:04:55+02:00

Een gecrediteerde nota kan niet ongedaan worden. Voor meer informatie kunt u naar de helpdesk bellen.

Ik heb een begroting ten onrechte geboekt.2015-05-07T00:04:27+02:00

Een geboekte nota kan niet meer ongedaan worden gemaakt. U kunt het alleen crediteren om deze te laten vervallen. Mocht u hiervoor assistentie nodig hebben, kunt u naar de helpdesk bellen.

Ik heb een begroting ten onrechte gemaakt.2015-05-07T00:04:05+02:00

Een begroting kunt u verwijderen. Let wel op of het gaat om de hele begroting of alleen de betreffende journaalregel. Als het alleen maar om de journaalregel gaat, moet u op de desbetreffende regel een vinkje aan zetten bij ‘GN’. Het systeem komt automatisch met de vraag of u de nota wilt verwijderen.

Ik heb een begroting gemaakt met een werkstuk, maar de tarieven kloppen niet.2015-05-07T00:03:31+02:00

Als niet de juiste tarieven getoond worden, kunnen hier een aantal redenen voor zijn:

  1. Onder de zorgverzekeraar staat het vinkje aan bij ‘Gebruik basistarieven’. Dit is snel te herkennen, omdat de regels in de begroting groen zijn.
  2. De tarieven zijn niet bijgewerkt met de nieuwe tarieven die gehanteerd worden voor het betreffende jaar.
  3. Er is niet het juiste percentage ingevuld bij de desbetreffende zorgverzekeraar.
Ik wil een begroting maken, maar er worden geen werkstukken getoond.2017-05-19T17:51:39+02:00

De werkstukken kunt u op twee manieren opvoeren:

  1. Als er voor de praktijk de tandartstarieven gehanteerd wordt, kunt u kiezen voor de optie ‘gebruik basistarieven’. Deze vindt u onder de optie ‘Bestanden > Zorgverzekeraar. U kiest daar de zorgverzekeraar waar het om gaat en u zet het vinkje aan voor ‘gebruik basistarieven’.
  2. Om de werkstukken te kunnen koppelen, moeten eerst de tarieven van deze zorgverzekeraar bekend zijn. Onder het ‘1 januari migratiescherm > tabblad 4’ kunt u het percentage invullen om de tarieven aan de zorgverzekeraar te koppelen. Hierna kunt u onder ‘Bestanden > Dynamische werkstukken’ onder het tweede tabblad de werkstukken koppelen.
Ik heb een nieuwe zorgverzekeraar, waarbij geen gegevens getoond worden.2017-05-19T17:51:39+02:00

Na een COV-controle kan het voorkomen dat er een zorgverzekeraar toegevoegd wordt die niet in het systeem staat. Meestal gaat het over een nieuwe Uzovi-code die erbij gekomen is. In dat geval voegt het programma automatisch de nieuwe Uzovi-code in de tabel toe. De rest van de gegevens die bij de nieuwe code hoort, moet door de gebruiker verder ingevuld worden. Dat kan via het scherm ‘Bestanden > Zorgverzekeraar’. Vervolgens zoekt u de nieuwe code op. Bij twijfel wat u zou moeten invullen, kunt u altijd kijken naar een andere Uzovi-code die u al gebruikt.

Mijn certificaat is vernieuwd en toch krijg ik via het programma de melding dat het certificaat gaat verlopen.2015-05-06T23:52:09+02:00

Na het verlengen van het certificaat moet deze gekoppeld worden met het programma. Informatie over het koppelen kunt u vinden in onze online handleiding. Mocht u hierna nog assistentie nodig hebben, dan kunt u met ons bellen.

Machtiging via het nieuwe portaal indienen, hoe doe ik dat?2015-05-06T23:51:28+02:00

Machtigingen via het nieuwe Vecozo-portaal kunnen via Salusys ingediend worden. Hiervoor moeten wel uw certificaten aangepast zijn.

U moet de volgende certificaten via Vecozo laten uitbreiden:

  • uw Systeem-certificaat
  • uw Persoonlijke certificaat

Beide moeten via de website van Vecozo aangevraagd worden. Bij de uitbreiding moet u de volgende opties aanzetten:

  • COV
  • machtigingsportaal raadplegen
  • machtigingsportaal indienen
Ik ben mijn pincode voor het Vecozo-certificaat kwijtgeraakt.2015-05-06T23:48:55+02:00

Via de website van Vecozo kunt u een nieuw certificaat aanvragen.

Salusys – Afspraken komen niet uit de Dymo-labelprinter.2015-05-07T00:09:33+02:00

Haal enkele seconden de stroom van de Dymo-labelprinter.

Mijn Vecozo-certificaat verloopt binnenkort. Wat moet ik doen?2015-05-07T00:10:16+02:00

Van Vecozo ontvangt de gebruiker een maand van tevoren in een e-mail het bericht dat zijn of haar certificaat gaat verlopen. Om dit certificaat te verlengen heeft de gebruiker zijn of haar pincode nodig. De pincode heeft u bij het verkrijgen van dit certificaat via Vecozo ontvangen. Via de website van Vecozo kunt u het certificaat verlengen. Mocht u hiervoor assistentie nodig hebben, dan kunt u altijd met ons bellen.